Oryginalny:
dokument
„Easy English”
Projekt, przeznaczony dla całej społeczności Krainy Misiów (dzieci i dorosłych)
Czas realizacji: rok szkolny 2020/2021 z możliwością wydłużenia na kolejny rok szkolny
Autorki projektu: Jolanta Jabłońska, Natalia Kowalczyk (Nauczyciele języka angielskiego)
Cele projektu:
stworzenie atmosfery radości i zabawy, sprzyjającej nauce języka angielskiego
motywowanie i zachęcanie do powtarzania angielskich słów, zwrotów, prostych struktur, liczb, w różnych momentach dnia
oswajanie się z angielskimi napisami – globalne czytanie po angielsku
budowanie pozytywnej motywacji do nauki języka angielskiego na dalszych etapach edukacyjnych
L.p | Nasze działania |
1. | Wykonanie napisów w ciekawej formie graficznej (nazwy rzeczy, przedmiotów, pomieszczeń, określeń, nazw pór roku, dni tygodnia, kolorów, itp.) i zafoliowanie ich. |
2. | Zamieszczenie angielskich napisów w Przedszkolu i jego obrębie. |
3. | Wykonanie kolorowych obrazów cyfr i podpisów angielskich. |
4. | Wykonanie napisów prostych struktur zdaniowych. |
5. | Zamieszczenie zafoliowanych napisów, obrazów cyfr na schodach w korytarzu przedszkola. |
6. | Zachęcanie dzieci do powtarzania angielskich słów, struktur podczas różnych momentów dnia. |
7. | Zachęcenie dzieci do globalnego czytania po angielsku. |
8. | „Rodzinny słownik obrazkowy” – zadanie dla rodziców i dzieci (wykonanie w formacie A 4, przedzielonym na pół: karty słownikowej z obrazkiem i angielskim podpisem)
Obrazek: wycięty z kolorowej gazety, książeczki obrazkowej, itp. Napis: wykonany na komputerze (duża czcionka) Przesłanie do nauczycielek w formie elektronicznej. |
9. | Wykonanie podziękowań (w formie elektronicznej) dla dzieci, które wzięły udział we wspólnym tworzeniu angielskiego słownika, który będzie pomocą do prowadzenia zajęć. |
10. | Zachęcenie nauczycieli, chętne osoby z personelu do powtarzania angielskich słówek i struktur, celem ich zapamiętania. |
11. | ”English on a twine” (Angielski na sznurku) Zorganizowanie kącika nauki języka angielskiego na korytarzu – na drewnianej obudowie kaloryfera. Przypinanie klamerkami obrazków z angielskimi napisami. |
12. | Konkurs dla dzieci: ”Kids speak English”, celem podsumowania, sprawdzenia i utrwalenia znajomości nazw, wyrażeń, zwrotów. |
13. | Zamieszczanie w szatni (patyczki z napisami, w wiaderku z piaskiem) napisów, związanych z pogodą, dniami tygodnia, itp. Korzystanie z nich przed wyjściem do ogrodu przedszkolnego, czy poza teren przedszkola. |