Idż do zawartości

Kadra

Dyrektor

Agnieszka Wojdal (nauczyciel dyplomowany)
p196@eduwarszawa.pl  

 

studia magisterskie: Wychowanie przedszkolne (Uniwersytet Warszawski)

Kurs kwalifikacyjny przygotowujący do sprawowania nadzoru pedagogicznego (Mazowieckie Centrum Doskonalenia Nauczycieli)

studia podyplomowe: Polityka i Zarządzanie Oświatą (Uniwersytet Warszawski)

 studia podyplomowe: Terapia dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Warszawie)

Oddział 1     BIAŁE MISIE  

bialemisie.p196@eduwarszawa.pl

Natalia Kowalczyk (nauczyciel dyplomowany) Agnieszka Dec  (nauczyciel dyplomowany)

studia magisterskie: Wychowanie przedszkolne  (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej)

studia podyplomowe – kształcenie muzyczno – ruchowe (taniec – rytmika orffowska – choreoterapia)

kurs kwalifikacyjny z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego w okresie wczesnoszkolnym (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli)

PEARSON TEST OF ENGLISH GENERAL (CEF B2)

studia magisterskie:Pedagogika Wczesnoszkolna (Uniwersytet Marii Curie – Skłodowskiej)

studia podyplomowe – diagnoza i terapia integracji sensorycznej

Jolanta Jabłońska  (nauczyciel dyplomowany)

Studium Wychowania Przedszkolnego

studia magisterskie: Wychowanie przedszkolne (Uniwersytet Warszawski)

studia podyplomowe: Wspomaganie dzieci z problemami rozwojowymi (Uniwersytet Warszawski)

studia podyplomowe: Polityka i Zarządzanie Oświatą (Uniwersytet Warszawski)

kurs kwalifikacyjny z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego w okresie wczesnoszkolnym (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli)

Cambridge English ESOL International – Key English Test

PEARSON TEST OF ENGLISH GENERAL (CEF B2)

 

Oddział 2     ŻÓŁTE MISIE

zoltemisie.p196@eduwarszawa.pl

Ewelina Kulińska (nauczyciel kontraktowy) Grażyna Karaś (nauczyciel mianowany)

studia magisterskie: Wychowanie przedszkolne  (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej)

 

studia magisterskie: Technologia żywności (Akademia Rolniczo – Techniczna w Olsztynie)

studia podyplomowe: Edukacja początkowa i reedukacja (Uniwersytet Warszawski)

Nauczyciel współorganizujący kształcenie

Barbara Stachowska  (nauczyciel mianowany)

studia magisterskie: pedagogika (Uniwersytet Warszawski)

studia podyplomowe – surdopedagogika

studia podyplomowe – Edukacja Początkowa i Terapia Pedagogiczna

studia podyplomowe – Stosowana Analiza Zachowania: przygotowanie do pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju i zachowania

 

 

Oddział 3       CZERWONE MISIE

czerwonemisie.p196@eduwarszawa.pl

 Jolanta Jabłońska (nauczyciel dyplomowany)  Agnieszka Dec (nauczyciel dyplomowany)

Studium Wychowania Przedszkolnego

studia magisterskie: Wychowanie przedszkolne (Uniwersytet Warszawski)

studia podyplomowe: Wspomaganie dzieci z problemami rozwojowymi (Uniwersytet Warszawski)

studia podyplomowe: Polityka i Zarządzanie Oświatą (Uniwersytet Warszawski)

kurs kwalifikacyjny z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego w okresie wczesnoszkolnym (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli)

Cambridge English ESOL International – Key English Test

PEARSON TEST OF ENGLISH GENERAL (CEF B2)

studia magisterskie:Pedagogika Wczesnoszkolna (Uniwersytet Marii Curie – Skłodowskiej)

studia podyplomowe – diagnoza i terapia integracji sensorycznej


                                                                                                                

                               

 

Oddział 4       ZIELONE MISIE

zielonemisie.p196@eduwarszawa.pl

Joanna Włodek (nauczyciel kontraktowy) Natalia Kowalczyk (nauczyciel dyplomowany)

studia magisterskie: Pedagogika (Uniwersytet Warszawski)

studia podyplomowe: Edukacja Początkowa i Terapia Pedagogiczna Dzieci ze Specyficznymi Trudnościami w Uczeniu się (Uniwersytet Warszawski)

studia magisterskie:Pedagogika Wczesnoszkolna (Uniwersytet Marii Curie – Skłodowskiej)

studia podyplomowe – kształcenie muzyczno – ruchowe (taniec – rytmika orffowska – choreoterapia)

kurs kwalifikacyjny z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego w okresie wczesnoszkolnym (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli)

PEARSON TEST OF ENGLISH GENERAL (CEF B2)

 

 

 

63

LOGOPEDA

 Katarzyna Czajkowska – Neumann (nauczyciel mianowany)

studia magisterskie: Iberystyka (Uniwersytet Warszawski)

studia podyplomowe: logopedia (Uniwersytet Warszawski)

studia podyplomowe: Pedagogika Specjalna w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika)  oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (Uczelnia Nauk Społecznych)

studia podyplomowe:Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z elementami wczesnego wspomagania rozwoju (Uczelnia Nauk Społecznych)

kontakt e-mail: katarzyna.czajkowska@eduwarszawa.pl

Dyżur w przedszkolu

poniedziałki  08:00 – 12:30

wtorki  08:00 – 12:30

Logopeda pomaga dzieciom eliminować zaburzenia mowy. We wrześniu i październiku każdego roku prowadzi przesiewowe badania mowy u wszystkich dzieci. Następnie, po uzyskaniu pisemnej zgody rodziców,  prowadzone są badania diagnostyczne dzieci zakwalifikowanych na terapię. Wszyscy rodzice są informowani o wynikach badań. Terapia dla dzieci prowadzona jest w formie zajęć indywidualnych lub grupowych. Praca nad usprawnianiem mowy dziecka wymaga systematyczności, wytrwałości i cierpliwości. Efekty terapii logopedycznej zależne są w ogromnej mierze od współpracy rodziców z logopedą. Zasady współpracy ustalane są indywidualnie.

Ponadto do zadań logopedy należy

podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej (prowadzenie zajęć w poszczególnych oddziałach

upowszechnianie wiedzy logopedycznej w formie pogadanek dla rodziców, nauczycieli

organizowanie pomocy logopedycznej przy ścisłej współpracy z nauczycielami i psychologiem

TERAPEUTA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

Agnieszka Dec (nauczyciel dyplomowany)

studia magisterskie:Pedagogika Wczesnoszkolna (Uniwersytet Marii Curie – Skłodowskiej)

studia podyplomowe – diagnoza i terapia integracji sensorycznej

kontakt e-mail: Adec@eduwarszawa.pl

Terapia integracji sensorycznej określana jest mianem „naukowej zabawy”. Przez zabawę dokonuje się integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących do ośrodkowego układu nerwowego, co pozwala na lepszą organizację działań. W toku pracy tą metodą terapeuta stymuluje zmysły dziecka oraz usprawnia takie zakresy, jak np.: motoryka mała, motoryka duża, koordynacja wzrokowo-ruchowa.

Zadaniem terapeuty SI jest, przy zastosowaniu odpowiednich technik, eliminowanie, wyhamowywanie lub ograniczenie niepożądanych bodźców obecnych przy nadwrażliwościach sensorycznych lub dostarczanie silnych bodźców przy podwrażliwościach systemów sensorycznych.

PEDAGOG SPECJALNY

Barbara Stachowska (nauczyciel mianowany)

kontakt e-mail: BStachowska@eduwarszawa.pl

Dyżur w przedszkolu

 poniedziałki 13:00 – 17:15

środy 13.00 – 17.00

Zadania pedagoga specjalnego:

1) współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami, rodzicami oraz dziećmi w:

  • rekomendowaniu dyrektorowi przedszkola, szkoły lub placówki do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci w życiu przedszkola oraz dostępności,  o której mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
  • prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień dzieci oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola,
  • rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych dzieci,
  • określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka;

2) współpraca z zespołem w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;

3) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:

  • rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych dzieci lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola,
  • udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z dzieckiem,
  • dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka oraz jego możliwości psychofizycznych,
  • doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb dzieci;

4) udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom, rodzicom uczniów i nauczycielom;

5) współpraca, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami (m.in. poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, innymi przedszkolami, szkołami i placówkami, organizacjami pozarządowymi, pomocą nauczyciela, pracownikiem socjalnym, asystentem rodziny itp);

6) przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkola w zakresie wymienionych wyżej zadań.

PSYCHOLOG

wakat – trwający proces rekrutacyjny

kontakt e-mail: 

Dyżur w przedszkolu

 poniedziałki 14:00 – 16:15

środy 13.00 – 16.00

czwartki 13:00 – 16:00

 

Dorota Gubera (nauczyciel dyplomowany)

Dyżur w przedszkolu

  wtorki 08.00 – 12.00

w pozostałe dni – Poradnia Psychologiczna – Pedagogiczna nr 8

ul. Kaspijska 16 A

kontakt w poradni:  tel. 22 642 69 20

Zadania psychologa w przedszkolu

  1. Prowadzenie rozmów/konsultacji z rodzicami i nauczycielami, pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów z dzieckiem.
  2. Prowadzenie działań diagnostycznych na terenie przedszkola (obserwacja dziecka w grupie, rozpoznawanie możliwości i indywidualnych potrzeb, poszukiwanie przyczyn obserwowanych trudności).
  3. Na wniosek rodzica prowadzi na terenie poradni psychologiczne badania diagnostyczne dotyczące rozwoju społecznego, emocjonalnego i intelektualnego oraz sondażowe badania gotowości szkolnej.
  4. Prowadzenie zajęć wspomagających z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych (np. korekcyjno – kompensacyjnych, stymulujących rozwój emocjonalno – społeczny) w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej udzielanej dziecku w przedszkolu.
  5. Wspieranie nauczycieli w podnoszeniu umiejętności pracy wychowawczej z dziećmi i ich rodzicami.
  6. Upowszechnianie wiedzy psychologicznej – na życzenie przedszkola prowadzenie spotkań grupowych na tematy związane z rozwojem dziecka i jego wychowaniem.

Pomocy udzielają również

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 8, ul. Stępińska 6/8, tel. 22 841 14 23

Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, ul. Raszyńska 8/10, tel.22 822 71 68

Komitet Ochrony Praw dziecka w Warszawie, ul. Hoża 27, tel. 22 626 94 19 lub 22 626 94 21

Ośrodek Pomocy Społecznej, Filia nr 1 Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy, ul. Iwicka 19, tel.22 841 83 61

 

Personel pomocniczy

 

Obsługę finansowo-księgową placówki zapewnia Pani
Agnieszka Królak – kierownik gospodarczy     

 

W prowadzeniu bieżącej dokumentacji placówki wspiera dyrektora Pani
wakat – sekretarka

Razem z nauczycielami w grupach pracują Panie, które dbają o czystość
i pomagają w codziennych trudach wychowania i nauczania naszych wychowanków

Aleksandra Piwońska – pomoc nauczyciela (oddział I)

Maryla Iwanicka – szatniarka

Marzena Szustak – woźna (oddział II)
 Jagoda Siejk – woźna (oddział I)
Agnieszka Wójcik – woźna (oddział III)
 Sylwia Kosman – woźna (oddział IV)

Smaczne posiłki dla dzieci przygotowują Panie

Monika Kałan – kucharka
Małgorzata Kosińska – pomoc kucharki

O porządek, sprawny sprzęt oraz o estetykę naszego ogrodu dbają

Jarosław Królak – dozorca
Yuliia Hryhorenko – dozorca