Plan dnia w przedszkolu
Ramowy rozkład dnia
(zgodny z podstawą programową)
07:00 – 09:00 | Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, czynności porządkowe, ćwiczenia poranne, schodzenie się dzieci, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, zabawy ruchowe, kontakty z rodzicami. |
09:00 – 09:30 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. |
09:30 – 09:40 | Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów. |
09:40 – 10:00 | Śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych. |
10:00 – 10:30 | Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. |
10:30 – 12:15 | Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne. |
12:15 – 12:30 | Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo – higieniczne. |
12:30 – 13:00 | Obiad – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych. |
13:00 – 13:15 13:00 – 14:20 |
Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki. Grupa najmłodsza – leżakowanie |
13:15 – 14:30 | Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie; zajęcia dodatkowe (umuzykalnienie – rytmika). |
14:30 – 14:40 | Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów, |
14:40 – 15:00 | Podwieczorek – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych. |
15:00 – 17:30 | Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci; w okresie wiosenno-letnim w ogrodzie przedszkolnym. |