Idż do zawartości

Plan dnia w przedszkolu

 

Ramowy rozkład dnia 
(zgodny z podstawą programową)

07:00 – 09:00 Schodzenie się dzieci; zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci; czynności porządkowe; ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe; działania i zabawy sprzyjające integracji.
09:00 – 09:30  Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową – zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego (wszechstronny rozwój dzieci w obszarach: językowym, matematycznym, przyrodniczym, społecznym, artystycznym i zdrowotnym m. in. zabawy rozwijające umiejętności społeczne, ruchowe, wiedzę o świecie, wartości estetyczne (muzyka, teatr, plastyka), a także poczucie przynależności).
09:30 – 09:40 Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe,      pełnienie dyżurów.
09:40 – 10:00 Śniadanie – kształtowanie nawyków higieniczno–kulturalnych.
10:00 – 10:30 Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową – zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego (wszechstronny rozwój dzieci w obszarach: językowym, matematycznym, przyrodniczym, społecznym, artystycznym i zdrowotnym m. in. zabawy rozwijające umiejętności społeczne, ruchowe, wiedzę o świecie, wartości estetyczne (muzyka, teatr, plastyka), a także poczucie przynależności).
10:30 – 12:15 Zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym; gry sportowe, swobodne zabawy ruchowe, spacery w pobliżu przedszkola, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania.
12:15 – 12:30 Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo – higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów.
12:30 – 13:00 Obiad – kształtowanie nawyków higieniczno–kulturalnych.

13:00 – 13:15

13:00 – 14:20

Odpoczynek poobiedni – kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki i tekstów czytanych przez nauczyciela.

Grupa najmłodsza – odpoczynek na leżakach

13:15 – 14:30 Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych; wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy m. in.: dydaktyczne, ruchowe, konstrukcyjne, umuzykalniające.
14:30 – 14:40 Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów,
14:40 – 15:00 Podwieczorek – kształtowanie nawyków higieniczno–kulturalnych.
15:00 – 17:30 Zabawy i gry dydaktyczne, ćwiczenia słownikowe, praca indywidualna i zespołowa, zabawy dowolne według zainteresowań, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozchodzenie się dzieci (w okresie wiosenno-letnim w ogrodzie przedszkolnym).