Plan dnia w przedszkolu
Ramowy rozkład dnia
(zgodny z podstawą programową)
07:00 – 09:00 | Schodzenie się dzieci; zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci; czynności porządkowe; ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe; działania i zabawy sprzyjające integracji. |
09:00 – 09:30 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową – zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego (wszechstronny rozwój dzieci w obszarach: językowym, matematycznym, przyrodniczym, społecznym, artystycznym i zdrowotnym m. in. zabawy rozwijające umiejętności społeczne, ruchowe, wiedzę o świecie, wartości estetyczne (muzyka, teatr, plastyka), a także poczucie przynależności). |
09:30 – 09:40 | Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów. |
09:40 – 10:00 | Śniadanie – kształtowanie nawyków higieniczno–kulturalnych. |
10:00 – 10:30 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową – zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego (wszechstronny rozwój dzieci w obszarach: językowym, matematycznym, przyrodniczym, społecznym, artystycznym i zdrowotnym m. in. zabawy rozwijające umiejętności społeczne, ruchowe, wiedzę o świecie, wartości estetyczne (muzyka, teatr, plastyka), a także poczucie przynależności). |
10:30 – 12:15 | Zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym; gry sportowe, swobodne zabawy ruchowe, spacery w pobliżu przedszkola, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania. |
12:15 – 12:30 | Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo – higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów. |
12:30 – 13:00 | Obiad – kształtowanie nawyków higieniczno–kulturalnych. |
13:00 – 13:15 13:00 – 14:20 |
Odpoczynek poobiedni – kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki i tekstów czytanych przez nauczyciela. Grupa najmłodsza – odpoczynek na leżakach |
13:15 – 14:30 | Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych; wspieranie rozwoju dzieci poprzez zabawy m. in.: dydaktyczne, ruchowe, konstrukcyjne, umuzykalniające. |
14:30 – 14:40 | Przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów, |
14:40 – 15:00 | Podwieczorek – kształtowanie nawyków higieniczno–kulturalnych. |
15:00 – 17:30 | Zabawy i gry dydaktyczne, ćwiczenia słownikowe, praca indywidualna i zespołowa, zabawy dowolne według zainteresowań, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozchodzenie się dzieci (w okresie wiosenno-letnim w ogrodzie przedszkolnym). |