Kadra
Dyrektor
mgr Agnieszka Wojdal (nauczyciel dyplomowany) p196@edu.um.warszawa.pl studia magisterskie: Wychowanie przedszkolne (Uniwersytet Warszawski) Kurs kwalifikacyjny przygotowujący do sprawowania nadzoru pedagogicznego (Mazowieckie Centrum Doskonalenia Nauczycieli) studia podyplomowe: Polityka i Zarządzanie Oświatą (Uniwersytet Warszawski) studia podyplomowe: Terapia dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Warszawie) |
Oddział 1 BIAŁE MISIE
mgr Natalia Kowalczyk (nauczyciel mianowany) | mgr Ewelina Kulińska (nauczyciel kontraktowy) |
studia magisterskie: Wychowanie przedszkolne (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej) | studia magisterskie: Wychowanie przedszkolne (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej) |
Oddział 2 ŻÓŁTE MISIE
mgr Elwira Zawadzka (nauczyciel kontraktowy) | mgr Grażyna Karaś (nauczyciel mianowany) |
studia magisterskie: Rzeźba (Akademia Sztuk Pięknych) studia podyplomowe: Edukacja początkowa i terapia pedagogiczna (Uniwersytet Warszawski) First Certificate in English (B2) kurs kwalifikacyjny z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego w okresie wczesnoszkolnym (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli) | studia magisterskie: Technologia żywności (Akademia Rolniczo – Techniczna w Olsztynie) studia podyplomowe: Edukacja początkowa i reedukacja (Uniwersytet Warszawski) |
Oddział 3 CZERWONE MISIE
mgr Jolanta Jabłońska (nauczyciel dyplomowany) | mgr Agnieszka Dec (nauczyciel kontraktowy) |
Studium Wychowania Przedszkolnego studia magisterskie: Wychowanie przedszkolne (Uniwersytet Warszawski) studia podyplomowe: Wspomaganie dzieci z problemami rozwojowymi (Uniwersytet Warszawski) studia podyplomowe: Polityka i Zarządzanie Oświatą (Uniwersytet Warszawski) Cambridge English Entry Level Certificate in ESOL International Key English Test Kurs kwalifikacyjny z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego w okresie wczesnoszkolnym (Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli) | studia magisterskie:Pedagogika Wczesnoszkolna (Uniwersytet Marii Curie – Skłodowskiej) |
Oddział 4 ZIELONE MISIE
mgr Elżbieta Podvorska – Kuriata (nauczyciel kontraktowy) | mgr Grażyna Karaś (nauczyciel mianowany) |
studia magisterskie: Edukacja początkowa z reedukacją (Uniwersytet Warszawski) | studia magisterskie: Technologia żywności (Akademia Rolniczo – Techniczna w Olsztynie) studia podyplomowe: Edukacja początkowa i reedukacja (Uniwersytet Warszawski) |
mgr Barbara Stachowska – nauczyciel wspomagający studia podyplomowe: Surdopedagogika (KUL) studia podyplomowe: Stosowana analiza zachowania: przygotowanie do pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju i zachowania (SWPS) studia podyplomowe; Edukacja Początkowa i Terapia Pedagogiczna Dzieci ze Specjalnymi Trudnościami w Uczeniu się studia magisterskie: Pedagogika (Uniwersytet Warszawski) |
LOGOPEDA; TERAPEUTA SImgr Aleksandra Kozłowska (nauczyciel mianowany) studia magisterskie: Logopedia (Uniwersytet Warszawski) certyfikat: kwalifikacje do diagnozowania, planowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej Dyżur w przedszkolu wtorki 08:00 – 15:00 środy 09:00 – 16:00 czwartki 08.00 – 17.00 Logopeda pomaga dzieciom eliminować zaburzenia mowy. We wrześniu i październiku każdego roku, po uzyskaniu pisemnej zgody rodziców prowadzi badania mowy u wszystkich dzieci. Następnie prowadzone są badania diagnostyczne dzieci zakwalifikowanych na terapię. Wszyscy rodzice są informowani o wynikach badań. Terapia dla dzieci prowadzona jest w formie zajęć indywidualnych. Praca nad usprawnianiem mowy dziecka wymaga systematyczności, wytrwałości i cierpliwości. Efekty terapii logopedycznej zależne są w ogromnej mierze od współpracy rodziców z logopedą. Zasady współpracy ustalane są indywidualnie. Ponadto do zadań logopedy należy podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej (prowadzenie zajęć w poszczególnych oddziałach upowszechnianie wiedzy logopedycznej w formie pogadanek dla rodziców, nauczycieli organizowanie pomocy logopedycznej przy ścisłej współpracy z nauczycielami i psychologiem Terapia integracji sensorycznej określana jest mianem „naukowej zabawy”. Przez zabawę dokonuje się integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących do ośrodkowego układu nerwowego, co pozwala na lepszą organizację działań. W toku pracy tą metodą terapeuta stymuluje zmysły dziecka oraz usprawnia takie zakresy, jak np.: motoryka mała, motoryka duża, koordynacja wzrokowo-ruchowa. Zadaniem terapeuty jest, przy zastosowaniu odpowiednich technik, eliminowanie, wyhamowywanie lub ograniczenie niepożądanych bodźców obecnych przy nadwrażliwościach sensorycznych lub dostarczanie silnych bodźców przy podwrażliwościach systemów sensorycznych. |
PSYCHOLOGmgr Dorota Gubera Dyżur w przedszkolu środa 08.00 – 12.00 Poradnia Psychologiczna – Pedagogiczna nr 8 ul. Kaspijska 16 A tel. 22 642 69 20, fax. 22 435 95 85
Zadania psychologa w przedszkolu diagnoza rozwoju społecznego, emocjonalnego i intelektualnego dzieci na prośbę rodziców sondażowe badanie gotowości szkolnej dzieci 5-letnich rozpoznawanie możliwości oraz indywidualnych potrzeb dziecka wyjaśnianie przyczyn trudności w zachowaniu dzieci prowadzenie zajęć wspomagających rozwój dla dzieci o nieharmonijnym rozwoju pomoc nauczycielom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych w oddziałach indywidualne konsultacje z rodzicami – porady, pomoc w rozwiązywaniu problemów związanych z dzieckiem upowszechnianie wiedzy psychologicznej – prowadzenie spotkań grupowych na tematy związane z rozwojem dziecka i jego wychowaniem
Pomocy udzielają również Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 8, ul. Stępińska 6/8, tel. 22 841 14 23 Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, ul. Raszyńska 8/10, tel.22 822 71 68 Komitet Ochrony Praw dziecka w Warszawie, ul. Hoża 27, tel. 22 626 94 19 lub 22 626 94 21 Ośrodek Pomocy Społecznej, Filia nr 1 Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy, ul. Iwicka 19, tel.22 841 83 61 |
Personel pomocniczy
Obsługę finansowo-księgową placówki zapewnia Pani: Aleksandra Piwońska – kierownik gospodarczyW prowadzeniu bieżącej dokumentacji placówki wspiera dyrektora Pani Teresa Szot – sekretarka Razem z nauczycielami w grupach pracują Panie, które dbają o czystość Michalina Łepkowska – pomoc nauczyciela (oddział I) Smaczne posiłki dla dzieci przygotowują Panie Grażyna Masiewicz – kucharka O porządek, sprawny sprzęt oraz o estetykę naszego ogrodu dbają Bożena Lenicka – dozorczyni |