Jadłospis

Tabela jadłospisu jest zbyt szeroka, by została wyświetlona poprawnie na urządzeniach mobilnych o małych ekranach. Aby obejrzeć cały jadłospis, wymagane jest przesuwanie tabeli za pomocą palca, myszki, lub innego urządzenia wejścia.

Jadłospis w Przedszkolu Nr 196 „Kraina Misiów”  w okresie od 01.02 do 28.02.2019 r.

UWAGA: (zastrzegamy możliwość niewielkich, bieżących zmian w jadłospisie – zachęcamy do weryfikowania miesięcznego zestawienia z  dziennymi jadłospisami dostępnymi w holu przedszkola)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DATA

ŚNIADANIE

pieczywo 35 g – 45 g

masło 6 g

wędlina/ser żółty 20 g

warzywa surowe dodatek do posiłku 20 g

napój 200 g

ser biały 60 g

jajko ½ szt.

owoc 50 g

OBIAD

zupa 200 – 250 g

kotlet 60 g – 70 g

klops 65 g

udko z kurczaka – 85 g

gulasz 100 g

mięso w sosie 100 g

ryba 60 g

ziemniaki 100 g

ryż, kasza, makaron 80 g

warzywa gotowane z wody 50 g

surówki – 50 g

naleśniki, kluski, pierogi itp. – 200 g

napój 200 ml

PODWIECZOREK

pieczywo –25 g

masło –3 g

wędlina, ser żółty –15 g

pasty, twarożki – 30 g

warzywa surowe dodatek do posiłku – 20 g

ciasto – 50 – 60 g

owoce – 70 g – 100 g

sałatka, surówka – 80 g

racuchy –100 g

budyń, jogurt –150 g

kasza 150 g

orzechy, pestki, owoce suszone 5 g

napój 200 ml

01/02/2019 piątekchleb graham z masłem, polędwica drobiowa, ser żółty; pomidor, papryka; jabłko; kawa zbożowazupa zacierkowa; kotlety rybne z ziemniakami; surówka z pora i jabłka; herbata owocowabułka z masłem, jajko, szczypiorek, pomidor; winogrona
04/02/2019 poniedziałekchleb mieszany z masłem, ser żółty; pomidor, rzodkiewka, roszponka; gruszka, mlekozupa ogórkowa z ryżem; kotlet z indyka z ziemniakami, sałata z sosem winegret, herbata owocowabułka z masłem, kisiel owocowy, banan
05/02/2019 wtorekchleb mieszany z masłem, pasta rybna, papryka, ogórek kiszony, jabłko, kawa zbożowazupa krem z kukurydzy z pestkami dyni; pulpety a’la gołąbki w sosie pomidorowym z kaszą gryczaną; surówka z selera i jabłka; miętaciasto drożdżowe; kiwi; kakao
06/02/2019 środachleb razowy z masłem, pieczona pierś z indyka; hummus; papryka, ogórek świeży; melon, kakaokrupnik z kaszą jęczmienną; jajko pod beszamelem z ziemniakami, brokuły gotowane, kompot owocowychleb żytni z masłem; pasty kanapkowe z białym serem (brokułowa; z suszonych pomidorów); rzodkiewka; jabłko; herbata
07/02/2019 czwartekchleb graham z masłem, twarożek z jabłkiem i rodzynkami; mix warzyw do chrupania, kawa zbożowazupa kalafiorowa z ziemniakami; gulasz wołowy z makaronem pełnoziarnistym; surówka z rzodkiewki i szczypiorku z jogurtem; marchewka gotowana; wodazapiekanki hawajskie (polędwica drobiowa, ser żółty, ananas), jabłko, herbata
08/02/2019 piątekkajzerka z masłem, jajecznica ze szczypiorkiem; pomidor, sałata; winogrona; mlekozupa jarzynowa ze szpinakiem i ziemniakami; dorsz pieczony w sosie jogurtowo-ziołowym z brązowym ryżem; surówka z papryki, ogórka kiszonego i jabłka i cebulki; miętawafle ryżowe; gruszka w sosie waniliowym; herbata owocowa
11/02/2019 poniedziałekchleb kukurydziany z masłem, pasta z tuńczyka i rzodkiewki; serek Almette; ogórek kiszony, pomidor; jabłko, mlekozupa szczawiowa z ziemniakami; aromatyczne świderki z indykiem, pieczarkami, papryką, cebulką i serem; kapusta pekińska z jogurtem i ziołami; miętachleb graham z masłem; sałatka rzodkiewkowa; banan; herbata
12/02/2019 wtorekchleb żytni z masłem, jajecznica ze szczypiorkiem; papryka, jabłko, kakaozupa jarzynowa z pomidorami; gulasz po węgiersku z kaszą jęczmienną; fasolka szparagowa; kompot owocowycrumble jabłkowe z płatkami owsianymi i cynamonem; jogurt naturalny; wafle ryżowe; woda
13/02/2019 środachleb graham z masłem, pasta z awokado; ser żółty; pomidor, papryka; melon; mlekozupa rosół z lanymi kluskami; zapiekanka mięsna z ziemniakami; surówka z czerwonej kapusty, herbata owocowapieczywo chrupkie z dżemem 100% owoców; jabłko, herbata z cytryną
14/02/2019 czwartekchleb razowy z masłem, schab pieczony; twarożek śmietankowy; ogórek kiszony, rzodkiewka; gruszka; kawa zbożowazupa z soczewicy z ziemniakami; kotlet z kalafiora z ziemniakami; surówka z buraczków i jabłek; miętabułka z masłem; kabanosy drobiowe; roszponka, pomidor; jabłko; herbata owocowa
15/02/2019  piątekchleb mieszany z masłem, polędwica drobiowa; ser żółty; roszponka, papryka, ogórek kiszony; gruszka; kawa zbożowazupa brokułowa z ziemniakami; ryba po grecku z brązowym ryżem; surówka z ogórka kiszonego, papryki, kukurydzy i jabłka; miętamakaron z musem truskawkowym i jogurtem; marchewka do chrupania; woda
18/02/2019 poniedziałekchleb kukurydziany z masłem, twarożek ze szczypiorkiem, rzodkiewka, pomidor, roszponka gruszka, mlekozupa bulion ziemniaczany; zapiekanka makaronowa  z warzywami i mozzarellą; sałata z sosem jogurtowo-ziołowym; miętabułka z masłem; szaszłyki mięsno-warzywne; jabłko; mięta
19/02/2019 wtorekchleb żytni z masłem, serek kozi; polędwica drobiowa; papryka, ogórek świeży; melon, kakaozupa buraczkowa z ziemniakami; spaghetti z indykiem w sosie warzywnym, surówka z ogórka kiszonego, jabłka i cebulki; wodakasza manna z musem owocowym; warzywa do chrupania; herbata
20/02/2019   środachleb razowy z masłem, pasztet mięsno-warzywny, ser żółty; rzodkiewka, ogórek świeży; banan, kakaozupa pieczarkowa z makaronem; pulpety z mięsa mieszanego w sosie koperkowym z ziemniakami; marchewka z groszkiem; kompot owocowybruschetta z pomidorami; winogrona; herbata owocowa
21/02/2019 czwartekchleb graham z masłem, pasta z makreli wędzonej z białym serem; pomidor, papryka żółta; jabłko; mlekozupa ogórkowa z ziemniakami; schab duszony w sosie własnym z kaszą bulgur surówka z pora i jabłka; brokuły gotowane; miętaciasto marchewkowe; owoce suszone; mleko
22/02/2019  piątekchleb mieszany z masłem, jajko, ser żółty; natka, papryka, rzodkiewka; mandarynka; kawa zbożowazupa jarzynowa z kaszą manną; kotlet rybny z ziemniakami; surówka z kapusty kiszonej; herbata owocowakefir truskawkowy; chałka z masłem i rodzynkami; warzywa do chrupania
25/02/2019 poniedziałekchleb żytni z dynią z masłem, pasta z łososia wędzonego i twarożku; rzodkiewka, ogórek świeży; mandarynka, mlekozupa grochowa z ziemniakami; makaron pełnoziarnisty z serem białym, musem truskawkowym i jogurtem; surówka z marchewki, jabłka i rodzynek; miętabułka z masłem; kalafior okraszony masełkiem; banan; herbata
26/02/2019 wtorekchleb mieszany z masłem, ser żółty, hummus z suszonymi pomidorami, ogórek świeży, papryka, roszponka  jabłko, kakaozupa kapuśniak z ziemniakami; indyk w sosie słodko-kwaśnym z kaszą kuskus; surówka z białej kapusty; kompot owocowychleb żytni z masłem; ser żółty; roszponka, pomidor; mandarynka; mięta
27/02/2019   środachleb razowy z masłem, pieczeń rzymska z marchewką i cukinią, ser mozzarella; pomidor, natka; winogrona, kawa zbożowazupa ziemniaczana z zielonym groszkiem; naleśniki z farszem mięsnym; pomidorki koktajlowe z ananasem i cebulką; miętachleb graham z masłem, jajko, szczypiorek, pomidor; winogrona

 

28/02/2019 czwartekchleb staropolski z masłem, kiełbaska krakowska; serek Almette; pomidor, papryka sałata; gruszka; mlekozupa ryżanka; bitki wieprzowe z ziemniakami; kukurydza gotowana; surówka z rzodkiewki i jabłka; herbata owocowakoktajl bananowo-wiśniowy; bułka z miodem; marchewka do chrupania
01/03/2019 piątekchleb graham z masłem, jajecznica ze szczypiorkiem; pomidor, papryka, banan; kawa zbożowazupa krem z marchewki z pestkami słonecznika; ryba w panierce z ziemniakami; bukiet warzyw gotowanych; wodaryż zapiekany z jabłkiem tartym i cynamonem; jogurt naturalny; owoce suszone

Naszym celem jest zdrowe żywienie dzieci, dlatego większość potraw przygotowujemy w piecu konwekcyjno-parowym. Działanie pary powoduje beztłuszczowe smażenie, potrawy zachowują wartości odżywcze a warzywa nie tracą koloru, zachowując witaminy i minerały.

Dzieci otrzymują w ciągu dnia  wodę mineralną niegazowaną do picia (na żądanie) oraz do posiłków.

Karmienie to indywidualna sprawa każdego dziecka. Są dzieci, które lubią jeść często, są też niejadki. Dzieci są zachęcane do próbowania potraw, ale personel nie zmusza do jedzenia. Jeśli coś smakuje – mogą poprosić o dokładkę.

Wspólne spożywanie posiłków jest okazją do poznania różnorodnych dań, nowych smaków oraz ćwiczenia zachowywania się przy stole: cichej rozmowy, używania serwetek, posługiwanie się sztućcami, itp.

Wybieramy produkty jak najmniej przetworzone, naturalne  i pełnowartościowe (dobrej jakości oleje, mąkę, kasze, nabiał, ryby oraz mięsa, pieczywo, jaja).  Nie dodajemy żadnych konserwantów ani polepszaczy do żywności.

Nasze menu dostarcza dzieciom wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Opiera się na piramidzie żywienia opracowanej przez Instytut Żywności i Żywienia.